Surt

Sov bort halva dagen idag. Blev sent igår kväll hos Phia, men det var det värt :)

Jag och Erika begav oss ut för en stallrunda. Först över vägen till Fante för att motionera Maiomi. Är i paddocken. Det börjar regna. Jag tar skydd under ett träd. Erika fortsätter longera. Det börjar regna mera. Erika kommer in under trädet. Det börjar regna ännu MER. Trädet ger inge skydd längre. Vi springer in. Dyngsurt..

Regnet slutar som vi trott ganska snart. Himlen ser ljus ut. Vi har torkat litegrann. Sätter oss på cyklarna för att trampa vidare till nästa stall(munktorp). Kommer till viadukten. Känner dropparna mot ansiktet. Tänker "äh, det är nog bara lite dugg". Rullar 10 m till. Det börjar regna. Påminner varandra om att ingen har dött av lite regn. Cyklar ytterligare 10 m. Det brakar till. Himlen öppnar sig. Enda skillnaden från då och i duschen är att i duschen kan man reglera temperaturen. Känner vattenpölarna i skorna. Påminner varandra om att folk faktiskt har dött av influensan. Vänder. Cyklar hem. Dyngsurt..
Åkte bil ut och red lite senare.
 
Ikväll stannade jag hemma med Erika, Camilla och Tessan. Gjorde hallonpaj och kikade på Hajen 4.

Nu ska jag drömma mardrömmar om hajar och imorgon ska jag kolla på dom på kolmården. Fast dom kanske inte har hajar där? whatever, jag håller mig nog till delfinerna.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0